OBJECTIUS INFORMÀTICS:
1.
Aprendre a utilitzar i tractar imatges:
-
Recuperar una imatge d'un disquet.
-
Omplir de color amb l'eina d'omplir.
-
Saber tancar espais perquè no s'escapi el color utilitzant la lupa.
-
Aprendre a desfer la darrera acció feta.
-
Utilitzar la lupa per engrandir la imatge o empetitir-la.
-
Utilitzar l'eina d'escriure per posar un text curt.
-
Utilitzar l'eina del llapis.
-
Utilitzar l'eina del pinzell.
-
Guardar la imatge.
2.
Aprendre a utilitzar l'escànner:
-
Escannejar una imatge amb format de dibuix blanc i negre.
-
Posar- li nom i desar-la amb format .pcx o .bmp per poder-la utilitzar
amb el Paint.
3.
Educar la precisió en el dibuix i el sentit de l'estètica.
OBJECTIUS
D'ORTOGRAFIA.
1.
Reflexionar sobre l'escriptura de les paraules
2.
Exercitar la memòria visual.
3.
Mostrar interès en l'escriptura correcta de les paraules.
PROCÉS
DE TREBALL
-
Col·lectivament analitzem
la paraula, escrita grossa a la pissarra, per veure quines possibles
dificultats ortogràfiques pot tenir i perquè.
-
S'estableix un diàleg
amb els nens i nenes sobre com podríem dibuixar la paraula perquè
no se'ns oblidi l'escriptura (b, v, g, ç...)
-
Individualment o per grups
fan proves de dibuix en llapis (tipus croquis) de les paraules.
-
Seleccionem el que
més agrada. El dibuix triat el fan polit i repassat en punta fina
negre. Mai pinten els dibuixos i procuren fer-los amb poques línies.
-
Escannegem els dibuixos en
format .pcx.
-
Recuperem el dibuix amb un
programa de dibuix. (Dpaint, Paint , Kid Pix....,)
-
Pintem els dibuixos amb les
eines del programa.
-
Inserim les imatges fetes
dins d'una galeria (àlbum de fotos) per poder-les visualitzar en
pantalla d'ordinador o fer-ne una presentació amb Power Point. S'ha
d'adequar l'extensió de les imatges al tipus de galeria o àlbum
que utilitzem. Es poden convertir les imatges per lots amb el Paint Shop
Pro. (Ex: si fem una galeria amb el Gallery del Dpaint els dibuixos han
de tenir l'extensió “.lbm”).